השכרת נכסים

רבים מבעלי הנכסים רוכשים נכס לצורך השכרתו לצד ג' תוך שבעלי הנכסים נהנים הן מעליית ערכו של הנכס והן מההכנסה החודשית שהנכס מניב.
מאידך, שוכרים מבקשים לשכור נכסים מסומים לתקופות קצובות וליהנות מהשימוש הזמני בנכס של בעל הנכס.
עריכת הסכם שכירות למגורים הינה נפוצה ביותר, ובעלי הנכסים והשוכרים לא מעטים סבורים כי איתור חוזה סטנדרטי מהאינטרנט מספק ואינם נוטים להתייעץ עם גורם מקצועי בטרם יחתמו על הסכם שכירות.

ובכן, השכרת נכסים, מסחריים בפרט, מצריכה בדיקה באמצעות גורם מוסמך ראשית בכדי לוודא שהשוכר החותם על הסכם השכירות הינו האדם שהינו מציג את עצמו ומנגד אימות זהותו של משכיר הנכס. שנית, הסכם השכירות לבד גובה דמי השכירות ומועד תשלומים כולל הוראות חשובות ומשמעותיות אשר אל לצדדים להלן בהן ראש.
כך למשל, עניין הביטוח והאחריות לנזקים הסכמי שכירות סטנדרטיים עלולים להטיל את החובה לבטח את המבנה על השוכר שעה שהמבנה והאחריות לגביו שייכת למשכיר.
בנוסף עניין פינוי הנכס הינו עניין מהותי, אין די בהנייה המקובלת בהסכמי השכירות כי הנכס יושב לבעליו כשהנכס תקין וראוי לשימוש כפי שקיבלו השוכר, אלא יש לוודא כי מסירת הנכס תחילה תעשה באמצעות פרוטוקול מסירה אשר יתעד את הפגמים המצויים בנכס, וכן יכלול הוראות מסודרות וסנקציות ברורות ככל והשוכר לא פינה את הנכס במועדו וחמור מכך הותר אחריו נזקים או חובות אחרים.

חברה לבנית אתרים web4all

דילוג לתוכן